Princip sdílení kol

Ke sdílení kol potřebujeme tři věci. Bicykly samotné, uživatele a pak způsob, jak zajistíme, aby byla kola snadno k dispozici a přitom se neztrácela. Vyplatí se zařídit veřejně přístupná kola? Uhodnete, jak dopadl první známý pokus o bikesharing? Nebo proč začal boom sítí půjčoven teprve nedávno? Je na bicyklech něco speciálního? Nastávají při provozu i nějaké problémy? Vše naleznete níže.

Idea a vývoj       


Kam se BSS hodí?       


Typy systémů       


Půjčení kola       


Jak vypadá veřejné kolo       


Plusy veřejných pouličních půjčoven       


Úskalí při provozu       


Zdroje       






Nahoru

Zajímavosti:


Často dodržovaným pravidlem provozovatelů je první půlhodina půjčení zdarma.

Ve francouzském městečku
Chalon-sur-Saône funguje BSS již s 48.000 obyvateli.

Sponzoring londýnského Cycle Hire finanční skupinou Barcleys předznamenal, jak obrovsky lukrativní je reklamní místo na bicyklu.


Kontakt


leader iniciativy:
Tom Sýkora
tomas.sykora[zavináč]email.cz

George Bernard Shaw:


„Co je důležitější, chceme-li dosáhnout úspěchu? Talent, nebo pracovitost?

A co je důležitější u velocipédu? Přední, nebo zadní kolo?“

Sledujte nás


Aktuální novinky z projektu a další info na vašich sociálních sítích.

Partneři projektu